Even voorstellen

Ooit begonnen met het in elkaar knutselen van de Motormannen website. De ontwerp taak inmiddels overgedragen aan Anton ( echte IT kennis) maar het plaatsen van de niet al te serieuze inhoud blijf ik met plezier doen. Naast opleidingsadviseur en Product Owner ben ik bestuurslid van de harddraverijvereniging Lisse. Met deze vrijwilligersorganisatie zorgen wij eind september voor de jaarlijkse Feestweek Lisse. In deze week zit natuurlijk ook een motor toertocht!!!!

De vrije dagen vullen we niet alleen met motor rijden maar ook met hardlopen, varen, kamperen, scuba-duiken, whiskyproeverijen, en foto -videobewerking. Ik verwacht dat ik binnenkort een nieuwe videopagina aan deze site kan toevoegen. Skiën en snowboarden zijn helaas alweer te lang geleden, maar daar kan binnenkort wel eens verandering in komen, als de corona pandemie het reizen weer mogelijk maakt.

De voorbereidingen van een motortrip is voor mij al genieten. De keuze van de bestemmingen, het uitzetten van de routes en zoeken naar leuke bezienswaardigheden. Na de rit het verwerken van al het beeldmateriaal in een Motormannen DVD.

Mijn huidige motor

Mijn huidige motor is een Kawasaki GTR 1400. Dat is wel iets anders dan de voorganger een ZZR 600. Onbeperkt beschikken over pk’s in elk toerental. Een comfortabele toerfiets die op commando graag z’n sportieve karakter laat zien. Het is ook wel erg handig bagage mee te nemen in 2 flinke koffers die er ook nog eens fraai uit zien.

Kawasaki GTR 1400

Mijn motor historie

In 1984 ben ik begonnen met een Honda CBC550 F2, met van die ingepakte schijfremmen. Had ik hem maar nooit verkocht, maar toen kon ik het geld niet missen. De opvolger was een splinternieuwe Yamaha FJ600. Een jaar daarna voor mijn vrouw een Kawasaki GPZ550 gekocht. Die ging sneller dan de Yamaha dus kwam daar natuurlijk iets anders voor in de plaats, een Kawasaki ZZR 600. Vanaf dat moment besmet met het Kawasaki ‘virus’. Door de gezinsuitbreiding weer terug naar 1 motor, een nieuwe ZZR 600 die we in juni 2013 hebben ingeruild voor een Suzuki Bandit 650 voor mijn vrouw. Konden we dus ieder weer op een eigen motor rijden met soms onze dochters achterop. Op mijn 18e jaar niet gedacht dat motor rijden voor mij nog eens een gezinsactiviteit zou worden. 6 Jaar later het varen met een bootje opnieuw ontdekt en weer afscheid genomen van de Bandit.

Mijn ideale motor

Mijn ideale motor is niet in 1 motor te vangen. Om lekker te ‘gummen’ is natuurlijk de NINJA H2 CARBON van Kawasaki een pracht. Toeren over de route 66 of op een zonnige middag over de boulevard van Noordwijk gaat het beste op een glimmende dikke Harley Davidson. Op mijn verlanglijstje staat nog een tocht naar de poolcirkel, die over de nodige onverharde wegen gaat. Een BMW 1200 all road zou daar een prima alternatief voor zijn. Met  een schuin ook kijk ik wel eens naar de Ninja 1000SX Tourer, leuk speelgoed. Maar een toertocht door de alpenpassen gaat meer dan geweldig op mijn huidige GTR 1400. Daar kan ik het voorlopig nog wel mee doen.

Copyright © 2020. All Rights Reserved.

social media