Even voorstellen

Mijn naam is Anton Jansze. Naast mooie ritjes op de motorfiets rij ik ook graag door de duinen op de race-fiets om met eigen PK-tjes kilometers te maken of met mijn oude VW kever 1600 injectie die geïmporteerd is uit Houston. Daarnaast sla ik graag een tennisballetje op de tennisbaan. Sinds december-2019 ben ik verantwoordelijk voor de opzet van de motormannen-website2.0.

F1Dovq

Mijn huidige motor

Ik heb momenteel 2 motorfietsen.

Een BMWR80/7 uit 1978,  in de naar mijn mening geweldige kleur oranje. Deze motor is een echte klassieker en straalt je tegemoet door het vele chroom, wat op nieuwere motorfietsen nauwelijks meer te zien is. Elk voordeel heeft echter ook een nadeel. Het terugschakelen met de BMWR80/7 luistert erg nauw en vereist grote discipline. Vlak voor een grote S-bocht moeten de nodige schakel behendigheden uitgevoerd worden  om de motormannen vooral in de bergen goed te kunnen volgen.  Ook rem-technisch is er met de oudere remtechniek een langere remweg nodig. Dat kan  wel eens een verrassing geven bij plotseling afslaan door last minute navigatie wijziging  door degene die voorop rijdt. Daarom heb ik ook een modernere  motor gekocht. 

De BMW 1200GS Adventure met volledige koffers rijdt lekker, alleen geeft veel meer zadelpijn dan mijn BMW R80/7. Ook hier geldt dus weer dat elk voordeel een nadeel heeft. Ik moet er nog over nadenken welke stappen ik ga ondernemen. 

IMG_7538

Mijn motor historie

Mijn motor historie In 1978 ging ik met mijn vader mee om de BMW R80/7 bij van Schie in Leiden kopen. Ik weet nog goed dat we de motor op gingen halen, daar op dezelfde dag de Tour de France vanuit Leiden begon. Na de aanschaf ging ik bijna wekelijks bij mijn vader achterop de motorfiets en maakte we samen mooie ritjes

Mijn eigen rij-ervaring op de BMW R80/7 begon als 14 jarige in de koelcel bij mijn vader. Met de motor op de middenbok zat ik op het zadel, stuurde van links naar rechts, met gebruik van knipperlichten en claxonneerde en seinde voor een denkbeeldige tegenligger. Toen ik 17 jaar was, maakte ik mijn eerste echte motor kilometers op de autoweg tussen Wassenaar en Noordwijk, die toen nog in aanleg was. Toen ik 18 werd heb ik direct een blauw L(es) bordje achterop de BMW R80/7 geschroefd en na 2 maanden alle weggetjes van Voorhout gehad te hebben, had ik mijn motor rijbewijs gehaald. Mijn motor historie is er dus een van 35+ jaar met plezier op de BMW R80/7 en sinds 2 jaar met de BMW R1200GS

Mijn ideale motor

Mijn ideale motorfiets en is een stoere motorfiets waar ik goed recht op kan zitten, zoals een BMW R1200GS. Maar een Harley Davidson (met veel chroom) is ook nog steeds mijn jongensdroom. Die droom wordt voor mij werkelijkheid in de 4 corners mini dit jaar in het Wilde Westen van Amerika.

Copyright © 2020. All Rights Reserved.

social media